جستجو کردن
جستجو کردن

خردکن بهتره یا رنده برقی ؟

خردکن بهتره یارنده برقی ؟ تفاوت خرد کن و رنده چیست ؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که قصد درست کردن غذای خوشمزه با تنوعی بسیار بالا از مواد غذایی را داشته باشید و چالش‌های مربوط به خرد کردن یا رنده کردن مواد حسابی وقت شما را بگیرند. نتیجه نهایی و غذایی که درست می‌کنید می‌تواند بسیار خوشمزه باشد، ولی ممکن است به خاطر زمانی که صرف کرده‌اید، قید درست کردن دوباره این غذاها را بزنید. اینجاست که در اختیار داشتن ابزارهای آشپزی مثل خردکن و رنده برقی حسابی می‌توانند روی در زمان شما صرفه‌جویی کنند. اگرچه هر دو این ابزارها از محبوبیت بسیار بالایی در بازار برخوردار هستند اما عملکردهای مشابه باعث شده تا این سوال برای کاربران مطرح شود که خردکن بهتره یارنده برقی.

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید با فروشگاه لوازم خانگی پیمان بابا همراه شوید تا در ادامه به این سوال پاسخ داده و تمامی مزایا و معایب این محصولات را نیز به صورت کامل توضیح دهیم.

خرد کن چکاری انجام می دهد ؟

سال‌هاست که بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ در حال عرضه انواع خردکن متناسب با نیاز کاربران هستند؛ با این حال، بسیاری از افراد، همچنان در مورد کارایی این محصولات اطلاعات کافی ندارند.

اگر قصد خرید خرد کن را دارید، باید بگوییم که به صورت کلی، از این دستگاه‌ها می‌توان انتظار انجام کارهای زیر را داشت:

  • خرد کردن و تکه تکه کردن انواع مواد غذایی، پیاز، سبزیجات، سیب‌زمینی و …
  • خرد کردن انواع میوه‌ها برای درست کردن اسموتی، آبمیوه یا سایر خوراکی‌ها
  • درست کردن پوره سیب‌زمینی در کمترین زمان ممکن
  • تهیه مایه انواع کوکو و کتلت
  • تهیه انواع سس با ترکیب آسان مواد مختلف
  • خرد کردن یخ‌ها با استفاده از دستگاه‌هایی که تیغه‌های قدرتمندتری دارند
  • خرد کردن برگ سبزیجات برای طعم‌دهی به غذا
  • له کردن گوشت
  • تهیه ترکیبات مورد نیاز برای درست کردن انواع کیک و شیرینی

در برخی از موارد ممکن است شما یک خردکن چندکاره با قابلیت‌های بیشتر را تهیه کرده باشید؛ در این صورت، امکانات دیگری هم در اختیارتان قرار می‌گیرد که لذت آشپزی کردن را دوچندان می‌کند، مثل:

  • آسیاب کردن آجیل، گردو و انواع مغزهای خشک
  • آسیاب کردن پودر قهوه
  • مخلوط کردن انواع مواد غذایی به صورت کاملا حرفه‌ای

رنده دستی و برقی چکاری انجام می دهد ؟

برای خانه‌دارهایی که در حال برنامه‌ریزی برای خرید رنده برقی هستند، رنده‌ها همان‌طور که از نام‌شان پیداست، وظیفه رنده کردن انواع مواد غذایی مانند سیب‌زمینی، پیاز، هویج و … را بر عهده دارند. رنده‌ها در دو نوع دستی و برقی به فروش می‌رسند. رنده‌های دستی که می‌توان نمونه‌های مختلف آنها را در بسیاری از خانه‌ها پیدا کرد، معمولا با داشتن یک یا دو تیغه متفاوت، صرفا مواد غذایی را رنده می‌کنند.

در آن سو، کاربرد رنده برقی به خاطر تیغه‌های مختلف، کمی بیشتر است. شما می‌توانید به وسیله این محصولات، کارهای زیر را انجام دهید:

  • خرد کردن مواد غذایی به وسیله تیغه مخصوص
  • رنده کردن سیب‌زمینی، پیاز، هویج
  • تکه تکه کردن گوجه‌فرنگی، خیار و … با اندازه‌های یکسان برای درست کردن سالاد یا سایر غذاها

برخی از انواع رنده‌های برقی حتی به تیغه‌هایی برای درست کردن چیپس نیز مجهز هستند و می‌توانند انجام این کار را برای شما بسیار ساده کنند.

مهم ترین تفاوت خردکن با رنده چیست ؟

حالا که با کاربرد این محصولات آشنا شدید، بد نیست مستقیما به مقایسه این محصولات پرداخته و فرق رنده برقی با خردکن برقی را بیان کنیم. تمامی ویژگی‌هایی که در پایین بیان می‌کنیم، برای خردکن ویکتور، بوش و برندهای دیگر صدق می‌کنند:

خرد کن رنده برقی
امکان استفاده برای ترکیبات جامد و مایع استفاده برای ترکیبات جامد
عملکرد ضعیف در برش و رنده کردن مواد عملکرد عالی در رنده کردن انواع مواد غذایی
کارایی بالا با امکان استفاده برای پوره، خرد کردن و … کارایی محدودتر (صرفا رنده کردن و خرد کردن)
اندازه کوچکتر اندازه بزرگتر
وزن کمتر وزن بالاتر
ظرفیت پایین ظرفیت بالاتر
عدم امکان تعویض تیغه تیغه‌های متنوع‌تر
تنوع قیمتی مناسب قیمت نسبتا بالاتر
نیازمند تیغه‌های بیشتر و بهتر نیازمند موتور قوی‌تر

نحوه تشخیص نیاز مواد غذایی به نوع دستگاه

آشنایی با تفاوت خرد کن و رنده برقی به شما کمک می‌کند تا در مورد کارایی این محصولات، راحت‌تر و سریع‌تر تصمیم بگیرید. اگرچه این وسایل در ظاهر شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند، ولی در عمل می‌توان اختلاف‌های مهمی را میان آنها پیدا کرد و همین مسئله می‌تواند تصمیم شما برای خرید را تغییر دهد.

خردکن ها یکی از کاربردی‌ترین ابزارها در آشپزخانه هستند و به وسیله آنها می‌توان کارهای بسیار متنوعی را با سرعت بالا و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام داد. وظیفه اصلی خردکن، تکه تکه کردن مواد غذایی، له کردن آنها و ایجاد پوره از مواد مختلف است. در نتیجه، این وسیله مانند خردکن ویکتور 3 لیتر یا محصولات هر برند دیگری می‌تواند برای افرادی که دائماً در حال میکس کردن مواد مختلف هستند، بسیار کاربردی باشد. این در حالی است که وظیفه اصلی رنده برقی، همانطور که از نامش پیداست، رنده کردن و ریز کردن انواع مواد برای استفاده در غذاها است. در نتیجه، رنده برقی نمی‌تواند گزینه خوبی برای میکس کردن مواد یا ایجاد پوره باشد.

در آن سو، خردکن‌ها توانایی برش مواد مختلف در اندازه‌های یکسان را ندارند، در حالی که برخی از مدل‌های رنده برقی به تیغه‌های مخصوصی مجهز شده‌اند که می‌توانند مواد را به قطعات یکسان تقسیم کرده و آنها را خیلی دقیق برش دهند. این ویژگی برای درست کردن خوراکی‌هایی مانند سالاد، حسابی کاربردی خواهد بود چرا که به وسیله آن می‌توانید خیلی راحت و سریع، موادی مانند خیار یا گوجه را در اندازه‌های یکسان و دقیق برش دهید. برخی از رنده‌های برقی حتی تیغه‌های مخصوص چیپس نیز دارند تا با برش دقیق سیب‌زمینی بتوان در کوتاه‌ترین زمان، در خانه چیپس هم درست کرد.

خرد کن بخریم یا رنده مواد غذایی ؟

در پاسخ به این سوال که خردکن بهتره یا رنده برقی، باید بگوییم که همه‌چیز به شما و نیازهایتان بستگی دارد. بسیاری از افراد، این دستگاه‌ها را به‌نوعی مکمل یکدیگر دانسته و سعی می‌کنند تا با تهیه هر دو آنها، تمامی نیازهای خود در آشپزخانه را برطرف کنند.

با این حال، اگر قصد خرید فقط یکی از این دستگاه‌ها خرد کن ویکتور 800 وات را داشته باشید، این وسیله با توانایی انجام طیف گسترده‌ای از کارها می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. هرچند، نقطه ضعف این دستگاه، عدم توانایی در رنده کردن مواد یا برش آنها در اندازه‌های مساوی است؛ چیزی که رنده برقی به خوبی از عهده انجام آن بر می‌آید. با این تفاسیر، اگر زیاد اهل درست کردن سالاد یا چیپس هستید، خرید رنده برقی می‌تواند هوشمندانه‌تر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایلتان را برای ورود یا ثبت‌نام وارد کنید

ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)

ورود شما به معنای پذیرش شرایط پیمان بابا و قوانین حریم خصوصی است